多年前的一首歌「最浪漫的事」:『我能想到最浪漫的事,就是和你一起慢慢變老,直到我們老的哪兒也去不了,你還依然把我當成手心裡的寶…。』


當年這首歌,在我們那個年代不停的被傳唱著,不論是KTV或是結婚喜宴,甜蜜的歌聲和浪漫的歌詞總是感動著每個人,聽著歌,每個女孩似乎都看見了自己和心愛的人坐著搖椅,手牽著手一起談心到天荒地老的永恆畫面。


每天晚上,我和歐約翰先生都會窩在沙發上牽著手看網路電影,浪漫愛情喜劇…永遠不會是我們的首選,「恐怖片」才是我們的最愛。昨晚,我們一起看西洋殭屍片(Zombie),吃著爆米花,電影正好演到一個留著淚的絕望父親,叫孩子回到房裡摀住耳朵,因為他下定決心要從窗戶射殺已經變成殭屍的妻子,他不忍心見到不是人類的妻子依然每晚回到住處附近流連。


電影特寫男人的側臉,豆大的淚珠和黑夜一樣沉重,男人的淚,讓人心疼。


此時,歐約翰先生轉頭看著我,用很認真的表情說:『SARAH,如果有一天妳變成殭屍了,我不會殺妳。』


『為何不?我已經是殭屍了耶。』看他一臉的真誠,我努力憋著笑意。





『因為,我想和妳一起變殭屍。』


『JOHN,我已經是殭屍了,沒救了,可是…我希望你可以活下去,可以看見明天的太陽。』我更努力的憋著快要爆炸的笑意。


『不要,我不想要獨自孤單的活著,我想要和妳一起變成殭屍,我要和妳永遠在一起!』他很堅決的說。


『好…』我點點頭,答應他。


一說完,我終於忍不住的大笑,笑到差點換不過氣來,歐約翰先生一臉無辜的看著我,然後也跟著一起大笑。『JOHN,這真的是我聽過最浪漫的事了。』我一把抱住他,搓搓他的頭,捏捏他的臉頰。


那一刻,我突然覺得好幸福,因為我找到一個寧願變成殭屍也要和我在一起的男人









Colbie Caillat ----You Got Me



You're stuck on me and my laughing eyes
I can't pretend though I try to hide
I like you. I like you.

I think I felt my heart skip a beat
I'm standing here and I can hardly breathe
You got me. You got me.

The way you take my hand is just so sweet
And that crooked smile of yours
it knocks me off my feet

Oh, I just can't get enough
I'm a (?) I need to fill me up.
It feels so good it must be love
It's everything that I've been dreaming of.
I give up. I give in. I let go.
Let's begin.
Cuz no matter what i do,
Oh (oh)
My heart is filled with you.

I can't imagine what it'd be like
Livin' each day in this life
Without you. Without you.
One look from you
I know you understand
This mess we're in you know
is just so out of hand.

Oh, I just can't get enough
I'm a (?) I need to fill me up.
It feels so good it must be love
It's everything that I've been dreaming of.
I give up. I give in. I let go.
Let's begin.
Cuz no matter what i do,
Oh (oh)
My heart is filled with you.

I hope we always feel this way
(I know we will)
And in my heart I know you'll always stay

Oh, I just can't get enough
I'm a (?) I need to fill me up.
It feels so good it must be love
I give up. I give in. I let go. Let's begin.
Cuz no matter what I do,
Oh, I just can't get enough
I'm a (?) I need to fill me up.
It feels so good it must be love
(It's everything that I've been dreaming of)
I give up. I give in. I let go.
Let's begin.
Cuz no matter what I do,
Oh (oh)
My heart is filled with you.
Oh (oh)
You got me. You got me.
Oh (oh)
You got me. You got me.




arrow
arrow
    全站熱搜

    sarah 發表在 痞客邦 留言(32) 人氣()